zondag 4 juni 2006

Een laag dieper




Eigenlijk is de vorm nu klaar tot en met het 80cm gebied. We hebben er voor gekozen om het 'moeras' gedeelte als rijstbedden af te vlakken in verband met het wegspoelen van zand, grind en stenen, maar het blijft spannend hoe dat zich IRL(in real life) zal gaan gedragen.
Het vreemdste van de hele vijver is dat de gekozen vorm op dit moment, waar vandaan je ook kijkt, perspectiefisch op een gezonken schip lijkt. Namelijk alsof de boel scheef ligt..En dat terwijl we bij deze vijver nu juist bij alles de waterpas gebruikt hebben! Geheel volgens de boekjes. Het is wel een raadsel hoe dat kan. Zou het over zijn als er water in de vijver zit? Hopelijk wel. Ik kan me voor stellen dat een vorm die mijn hersenen de hele tijd horizontaal proberen te trekken zeer vermoeiend is. En dat terwijl het juist gaat om de RUST van zo'n spiegelend oppervlak.
Besloten is het 80cm stukje te vergroten door de wanden in het diepe gedeelte steiler te maken (Tino). Persoonlijk denk ik nog steeds dat de wanden de geleidelijkheid en stevigheid nodig hebben....De tijd zal het leren..en het blijft een gezamenlijk project nietwaar. Aan sommige dingen moet je je overgeven. Zeker het pomp en electra gedeelte wat Tino met Willem gaan doen. Nog even het werk van vandaag fotograferen en dan morgen hopen op een warme dag om het zeil erin te vormen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een hele klus... maar waar zijn de kipjes gebleven. Als ik me nietvergis was het hun plekje.

Buiten de vijver om wordt ik geconfronteerd met termen als 'blogger'. En ik weet niet precies hoe een weblog werkt. Als digibeet vraag ik maar meteen 'Wat is dat en wat kan ik ermee?'
Dus nu maar ff 'anoniem'
Groetjes SÜS