zaterdag 1 juli 2006

Ophelderringen

Wat zou het nu geweest zijn?
Was het het zout, de zuurstofplanten, de pomp, het substraat? Maar na een dieptepunt, of troebeltepunt woensdag, is het water weer helderder en helderder geworden!
Gelukkig maar, ik was al bang voor een hele zomer soep.
De vissen behouden een uitbundig soort levendigheid. Ook hier alleen maar onbeantwoorde vragen natuurlijk. Zijn ze vrolijk, of juist hongerig en zenuwachtig? Het vissenbrein is nog ontoegankelijker dan dat van menig harig huisdier. En dan van Tino de uitspraak dat hij er zenuwachtig van wordt, dat achter elkaar aan gezwem. Een konijn was leuker? Tino?!
Zelf werd ik juist een beetje nerveus van ons konijn Koos. Hij bleek een grote voorliefde voor alles wat geen gras was te hebben en dan maak je je als kruidachtigenliefhebber toch wel eens zorgen. Er valt bijna niet tegen een hongerig konijn op te groeien.
Tino denkt nu over de aanschaf van twee rustige beschaafde goudvissen. Maar ik meen mij te herinneren dat ze aardig rommelen en daarmee niet echt meehelpen aan een heldere vijver.

Speciaal voor Mare de eerste nachtelijke sfeerbeelden"aan het water".

1 opmerking:

josversteeg zei

hoi tino en maja de site wordt steeds leuker een dikke pluim daarvoor maar wat je zecht over die goudvissen daar ben ik het niet mee eens ik heb alleen maar goudvissen en ze maken er zeker geen rommeltje van en wat ik zo leuk aan goudvissen vind is als je ze regrelmatig voert dan eten ze zowat uit je hand en dat is bijna net zo leuk als een konijn dus volgens mij zeker het proberen waard groetjes jos