zondag 2 juli 2006

Zwemvijver?


Voor we aan deze vijver begonnen leenden we een boek uit de bieb over 'de droom van een eigen zwemvijver', maar er kan nu wel geconcludeerd worden dat deze dat niet is. Mare is voor het laatst te water gelaten, beloofd is beloofd!
En eindelijk was het moment dan daar: Dame Lelie is naar haar uiteindelijke diepte afgezonken.


Het waren twee goed te combineren evenementen, Tino , Mare en Lelie te water. De onvermijdelijke vertroebelingen zijn ook al weer bijna bezonken.
Het zijn meer dan zomerse dagen, dus de inspiratie om tegels te leggen en randen af te maken ontbreekt, maar we genieten wel van het gekabbel en het gras langs de randen doen we toch pas na het kamperen. Het prille gras vraagt nu eenmaal om voldoende aandacht.

De lelie onder water is erg mooi, ook de windes weten het te waarderen en gaan er steeds boven zwemmen om hun schoonheid goed uit te doen komen.
Tino heeft watervlooien en ander grut gevangen, maar daar zijn helaas geen beelden van.
Goed, als ik samen met Elise(mijn grootste weblogfan?) vind dat de vissen zielig kunnen zijn, kunnen ze ook blij zijn en heb ik wel het idee dat ze het nu erg naar hun zin hebben: er wordt lustig rond gezwommen (zenuwachtig?) en voor mij lijkt het in ieder geval zo dat de nieuwe situatie ook weer druk onderzocht wordt. Heimwee naar hun vorige bevijvering zullen ze niet hebben. En na Nemo weet iedere Disneyfan dat vissen er heel wat voor over hebben iets aan hun leven te veranderen mocht dat nodig zijn!

1 opmerking:

Elise zei

Ik hoop dat het een droom van een vijver gaat worden. Het is duidelijk dat jullie allemaal lekker dromen over de vijver en ieder zijn wensen en hoop ziet groeien.
Dat gemoed van de vissen. Ik denk dat je daar nog een flinke dobber aan zult hebben......het lijkt wel een baby. De drie Erren instellen? Rust, reinheid en regelmaat. Die rust, daar was het om te doen. Met het verdwijnen van de soep komt de reinheid vanzelf. Maar hoe breng je nu de regelmaat tot stand?
Ik denk dat de interpretatie van het gemoed samenhangt met je eigen gemoed of projecties. Ben je van binnen onrustig....dan zijn de vissen nerveus, zenuwachtig en hebben last van "het gehokte tijger syndroom". Voel je je lekker en vitaal dan zwemmen ze energiek, lustig en vrolijk rond.....
Ik denk dat als je goed bent voor de vijver de vijver ook goed is voor jou.
liefs Elise