maandag 7 augustus 2006

Randverschijnselen


Het begint steeds meer te lijken op wat we voor ogen hadden.


Normaal zou je oeverplanten naast de vijver verwachten, maar dit stukje is zo warm en droog voor een groot deel van het jaar en mijn potten zo mooi, dat ik bedacht deze twee te combineren. Zo wordt het 'pad' een rotstuin en groeit zowel plat als dicht. Ik ben benieuwt. In de potten ging het erg hard, maar 11 kilo poes die er steeds overheen walst.. we zullen het zien. Nu is hij wel bijna met randsteen en al in de plomp gevallen. Deze keer alleen de steen en kwam Muis er met veel schrik nog net vanaf.


Na hard werken is het zithoekje dan toch een vlondertje geworden. Misschien wel erg truttig, maar toch ook heel gezellig en altijd voorzien van een aangename schaduw als het verder overal in de tuin te heet is. In schaduw die net niet in de vijver valt! Ja daar is over nagedacht.

Nu nog het laatste randje. Het wachten is op geschikt weer om de grasrand af te maken en ik weet eigenlijk niet wat en wanneer dat is. Nog even uitzoeken.

2 opmerkingen:

Anna'tje zei

Hoi mams,
ik zit ook eens rond te neuzen op je blog, ziet er mooi uit enzo!
De vijver overigens ook, maar je krijgt niet mijn prive kamer rotstuintje voor het paadje ;-), misschien wel wat stekjes hoor :D

Elise zei

Hoe meer vlonder hoe minder grasrand in te zaaien ;-)
Ik kijk er naar uit met mijn kleinste spruit in de schaduw aan de waterrand te vertoeven.

liefs Elise