zondag 20 augustus 2006

Regenringen


Augustus nadert zijn einde en het is echt feestweer... Het geeft wel prachtige ringen. Ook onder water krijg ik schaduwringen door de zon die tegelijkertijd schijnt, maar dat blijkt lastig te fotograferen. Ik blijf mijn best doen. Na de extreme hitte en droogte vallen we nu van de ene wateroverlast in de andere en verdwijnt het einde van de vakantie in het water. Het dondert en bliksemt.


Toch konden we nog wel iets doen vandaag.
We hebben het 'strand' aangelegd, dus: welkom in het kikkerparadijs! Vooralsnog was de vijver oeverloos, maar nu kunnen de kleine domme en blonde, of avontuurlijke, maar minder fortuinlijke dieren weer veilig de oever, of het water bereiken. Wat je maar bent: peuter (jawel Elise), kikker, pad, salamander, dorstig vogeltje, poes, duif, egeltje, kom maar op! Wij zijn er klaar voor.


Salamanderrock.
Nog even wachten en wij weten hoe het klinkt...
Ik vind dit echt een soort mini 'grand canyon' voor onderwaterbeestjes en zie de salamanders er volgend voorjaar al zonnebaden. Alleen hebben we nog geen salamanders. Ze schijnen vanzelf te komen als de geur van het water maar goed is. En dat is hij natuurlijk. Ook ruiken ze dat op wel een kilometer afstand. Het is bijna niet te geloven, maar wij zullen het vanzelf wel merken. Ik hoop het zo.



Rimpelring en rimpelring..


De details van de dingen blijven mij altijd boeien. Iets buiten het vanzelfsprekende altijd weer vol schoonheid en als het goed is verdwijnen de werkelijke proporties. Kan een kleine steen een enorme rots worden.


Nog maar een van boven om de veranderingen te zien. Pffffff.

1 opmerking:

Elise zei

Hoi Maja,

Je hebt een enorme rotsformatie heb je aangelegd. Je bent een ware detailist. Ik leer veel van je. ik ben meer van de grote lijnenm, maar merk door dit blog dat ik dat grote niet waard ben voor ik het kleine eer....
Dank...
Mooi die rimpelringen. Daar was het om te doen niet waar?
De klapstoeltjes staan er nog zeer hoopvol bij. Ik hoop dat jullie nog heel wat zwoele nazomeravonden daarvan mogen genieten
liefs elise