zaterdag 23 september 2006

Bufo Bufo!



Langzaam komen ook in de vijver de eerste herfstkleuren. Er is niet veel te doen. Ik ben iemand die bijna alles in de tuin laat liggen tot het voorjaar, dus alleen volgende week maar eens die grasrand afmaken aan de 'kale kant' van de vijver. Verder is het vooral genieten van de beestjes. Geen juffers meer, maar des te meer libelle's. Veel rood en groen. Een van hen bewaakt de vijver vanaf de bamboe stok die de zonnehoeden steunt, wat veel vleugelgeklapper oplevert als er een soortgenoot te dicht bij komt. Voor een grotere, groene libelle wordt wel uitgeweken, maar als die verder vliegt neemt hij meteen zijn positie weer in. Hij is er net weer, dus snel nog even vastgelegd! Komt straks nog een postje van!
Er was nog een geinige watertor met zijpeddels, maar dat beestje was zo razendvlug dat hij niet te fotograferen was.
Nog een leuke bezoeker:






Wat weet hij geweldig gebruik te maken van de door ons geleverde schutkleuren hè? Tsja, het is vast een gewone pad, maar toch...Hij is - het lijkt me een mannetje - wel erg mooi en glad voor een pad. Wel weer een treurig detail, het arme dier heeft maar één volledige voorpoot. Van de ander is een stuk af. Poes of misgroeisel?
Hij zwemt er een beetje hobbelig mee. Zit momenteel rustig op wacht onder de salvia's, waar het gonst van weer een heel leuk hommel- of bijensoortje. Dat weet ik dan helaas weer niet! Zo'n vijver dwingt je wel tot het bijspijkeren van je beestjeskennis! Echt iets voor de wintermaanden!
Maar mensen die mijn blog bezoeken (en die schijnen er naast Anouk en Elise, te zijn) en weten hoe bijvoorbeeld die nachtvlinder heet: reageer vooral! Op de website van de vlinderstichting zag ik een vergelijkbare vlinder, het gamma-uiltje, maar deze (zie vorige post) lijkt toch wat neushoornachtiger in mijn ogen.



Bufo Bufo: wat een lekker bekkie toch?!

Geen opmerkingen: