zondag 22 oktober 2006

Verlaat najaar.


echinacea

Tot en met vandaag fladderen zo'n 10, 14 vlinders rond onze bonte heg.
Zomerse taferelen, maar het is blijkbaar feest in onze tuin. Met de laatste nectar enzo. Al zie ik niet waar het zit.


gehakkelde aurelia

Het zijn onbetekenende bloemen, wat ik niet gauw vind en eigenlijk vind ik het ook een bijzonder lelijke heg. Maar ja, als niet snoeien en laat bloeien zoveel najaarsactiviteit brengt dan moet deze heg maar blijven.


atalanta's

Ik hou gewoon niet van groenblijvende planten. Tuinen die in de winter kale vlaktes zijn met wat mooie kale heesters -rode cornoeille en winterjasmijn of een toverhazelaar- die in de lente utibarsten vind ik gewoon het leukst.


aurelia

Tuinen waarin de seizoenen uitbundig aanwezig zijn. Waar sneeuw de ruimte heeft om dikke lagen te maken, waar dan de sneeuwvlokjes dan weer doorheen kunnen komen en ... winter en voorjaarsnostalgie...


atalantaballet

In de vijver lijkt ook onder water wat herfst te zijn aangebroken, sommige planten vergelen wat. Lekker veel draadwieren...die er ook wat herfstiger uitzien.
Mint en waternavel rukken verder op in de tuin en in het water!
Verder zijn de vissen naar de 'diepte' verdwenen. Ik zie ze nog maar zelden.




kleine vos/bij/lieveheersbeesje

Het wordt vanaf nu wachten op het voorjaar, want op dit moment gebeuren geen zichtbaar interessante dingen in de vijver, maar ben ik wel al razend benieuwd hoe de lente begint in de onderwaterwereld!
Nog nooit zo meegemaakt eigenlijk. Onze vorige vijver was daarvoor gewoon te klein.
Tsja, de blog zal dus wat minder aandacht krijgen. Ik ga streven naar zo'n 1 keer in de twee weken aardige beelden en knussige (jak) posts.
Bij deze dus!

1 opmerking: