zaterdag 14 april 2007

Zomer?

Soms wil je te snel. Soms moet je eerst even in een boek neuzen. Van John heb ik 'het andere vijverboek' van Ada Hofman te leen gekregen en daar stond het gewoon: het pijlkruid gaat pas in mei onder water bladeren vormen....en ik had 'm dus al bijna afgeschreven, dacht dat hij de winter -welke winter?- niet overleeft had. Geduld dus!


Het waterdrieblad is amper met zijn neus boven water en heeft juist alweer een knop. Ook even opgezocht, maar die hoort toch echt pas in mei/juni te bloeien. Erg verwarrend allemaal voor een beginnende vijverminnaar.



Ook het prille dotterbloemetje geeft al een bloem en dat klopt gelukkig helemaal.

Het is zomers weer. De vissen beginnen het ook iets meer door te krijgen. De draadwieren worden al feller groen, minder leuk, maar ja, met alle dat droge stuiverige zand gaat dat voorlopig ook niet minder worden.



Je ziet op de zomerse foto, waar Mare na een hete dag, 25ยบ!, aan het voetenbaden is, misschien dat het toch sneeuwt. Het is de krent die helaas net nu voor Lotte's verjaardag haar bloesem verliest. Ik heb er nog nooit zoveel dicht wit ingezien. Je kan als je goed kijkt ook de boomhut zien die daarin in aanbouw is.

De eerste insectenramp is dat ik net een groot bootsmannetje (waterbij) heb gesignaleerd en niet meteen heb gevangen. De steek zou erg pijnlijk zijn en schijnt voor onze vissen zelfs dodelijk te kunen zijn. Tussen al die bloemblaadjes zie ik hem natuurlijk helemaal niet meer terug....

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een leuk verhaaltje!

ja ik ben jarig hiep hoi hahaha Leuke foto's weer, die Mare met dikke glimlach lekker pootje baden hahaha