zaterdag 30 juni 2007

Temmen


Kan je vissen temmen?
Ik dacht het wel en ben er dus sinds we de sarasa's hebben mee bezig. Mare, zei ik, over een jaar gaan deze visjes aan je vingers knabbelen. Dat was het doel, maar het is nu al bereikt. Dat had had ik niet verwacht.
Denkend aan Pavlov tikte ik iedere dag op een vaste plek om ongeveer vier uur op het water en gaf voer.
Dat bleek genoeg. Inmiddels is het zover dat als we aan de waterrand gaan zitten vijf visjes hoopvol het wateroppervlak behappen, waarna ik braaf het vissenvoer uit de keuken haal.....

Wie is er nu eigenlijk getemd?

1 opmerking:

Anoniem zei

hai,

Jawel het is volop zomer., begin ik me nu pas te realiseren;-)
Dan gebeurt er natuurlijk een hoop in de vijver.....
Jullie zijn wel sterren in het spotten en op tijd knippen van mooie plaatjes. Bij het bekijken krijg ik ten stelligste de indruk dat jullie een mag giga tuin hebben.......
Fijn om het te delen.

groetjes Elise