zaterdag 14 augustus 2010

Een echte alien in de vijver

Vandaag ontdekte ik een geelgerande waterkever in de vijver. De tweede dit jaar, maar deze was HUGE!!! Ik heb m gemeten en hij was 3,5 cm lang.
Hij was in tegenstelling tot bootsmannen erg gemakkelijk met het visnet te vangen. Ik heb m in een grote glazen bak gedaan om m te fotograferen en m te filmen.


Ik ben niet echt bang om insecten vast te houden maar deze.... toen ik mijn hand in het water stak van de glazen bak ... nee dat was t ff niet... bbbbrrrrrr.
Hij is echt groot.


De vorige heb ik uit het water gehaald en die vloog gewoon weg nadat ie een beetje gedroogd was. Dezelfde route wou ik nu bewandelen, maar deze kever dacht daar toch anders over. Hij kroop weg in de tuin en ik vermoed dat ie langzaam maar zeker toch richting vijver is gekropen. Ons vijverwater is niet te weerstaan!


Buiten het water op de stoep was hij erg wild maar als ie op z'n rug viel was hij rustig en goed te fotograferen. Hij ziet er zo alien uit....








In de film zie je hoe vol vuur deze kever zit. Het is dan ook een echte rover in de vijver. Als hij erg morgen weer zit, breng ik m iets verder weg....

Geen opmerkingen: